söndag 25 september 2011

8 gjorda, 10 kvar!

Så var det söndag, ännu en dietvecka är avklarad :) Redan 8 veckor avklarade och jag har 10 kvar. Snart hälften gjord. Oj vad fort det har gått!

Hittills har dessa 8 veckor flutit på bra, om jag jämför med som komma skall så har dessa 8 veckor varit ganska lugna och relativt mättande tror jag. Det känns som imorgon börjar det på riktigt även om jag redan hållit på 8 veckor. Från och med imorgon dras maten er något ytterligare men den största skillnaden är mängden cardio. Om det var mycket förut så kommer det bli jättemycket nu. Morgoncardio 5 dagar, endel dagar promenad och andra löpning. Fortsatt 5 styrkepass men skillnaden där är att det är dags för cardio efter passen också :P Mycket cardio kommer det bli och det är bäst att jag blir vän med crosstrainern nu för nu blir det att umgås med den enheldel framöver :P Som coachen skrev i mailet "kör så hårt du bara orkar på varje cardiopass, promenaderna ska gå i superfart och intervallerna ska vara spytunga!" Ska bli säger jag :) Ska gå som om jag har eld i rumpan på mornarna.

Ser detta nya upplägget som en riktig utmaning, lite rädd men samtidigt jättetaggad :) Och hungrig och sliten har jag räknat med så nu är det bara att köra :)

Idag är jag fortfarande kvar på nuvarande upplägg vilket innebär ett styrkepass och ett intervallpass efter det. Sista intervallpasset med 4 minutersintervaller :) Även så en storhandling skall hinnas med eftersom jag fått ny meny för kommande veckor :)


Så från och med i morgon nu säger jag hejdå till:


2 vilodagar
2 dagar med axelövningar
Finnen, tror dock inte jag kommer sakna den övningen
4 minuters intervaller :)
Supersets, nästan i varje fall. 2 stycken på söndagspasset kommer finnas kvar
Morgongröten
Kvällskeso
Potatis, ris , bulgur, quinoa
Fisk
Valnötterna

Och säger hej till:

1 vilodag = lördag
Dips :) Längesedan jag körde det. Ska bli väldigt kul att börja köra dips igen!
2 dagar med övningar för framsida lår
Olika intervallstider, blandning av 3, 2 och 1 minuters intervaller
Mera crosstrainer
Ny frukost :)
Kvällskesella med funlight :)
Favoriten nötfärs med vitabönor 2 gånger i veckan
Banan!
Cardio efter styrkepassen
Upphopp 2 gånger i veckan. Phju!!
Plankan 3 x 1,5 minuter. Hur skall jag orka detta?!
HUNGER!

Nu blir det mellanmål :)
Ha en skön söndag!

Kram*


2 kommentarer:

  1. Åh spännande!!! Själv har jag 1vecka kvar

    Ha en bra em/kväll :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Du klarar det galant! Kör hårt!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!