torsdag 15 september 2011

Pepparkaksgröt

God morgon! Vaknade vid 07 tiden men tänkte att jag sover en liten stund till och vaknar 09:45! Men vad gör det när det är vilodag och inget större planerat än att bara återhämta sig en hel dag.

Kände mig dock nästan yr, helt tom i kroppen och vrålhungrig innan pepparkaksgröten hade hunnit åka ner i magen. Ja pepparkaksgröt bjöd jag mig själv på idag:) Istället för att krydda med kanel och kardemumma som jag brukar göra köpte jag igår pepparkakskrydda och kokade upp gröten med. Smakade riktigt gott :) Kul att ha lite att variera med.

Inför bröllopet på lördag skall jag baka 2 st cheesecakes, då det är lite knytis till bröllopet. Så idag skall jag gå till affären och köpa digestive, choklad och massa annat gott. Bäst att gå och handla direkt efter lunchen sen så jag är mätt i magen :P Så imorgon blir det bakning då jag ej hinner det på lördag. Hade tänkt mig göra en cheesecake med vitchoklad och jordgubbar och en chokladcheesecake. Har aldrig gjort cheesecake så det skal bli roligt, och ännu roligare (godare) att smaka dem på bröllopet på lördag :)

Lite poseringsträning borde också hinnas med under dagen :) Sedan väntar gemensam poseringsträning med några tjejer ur teamet och coach Madde på söndag. Ska bli roligt att träffa några tjejer ur teamet :)

Ha en bra dag!

Kram*

Jag undrar jag om min cheesecake kommer bli lika fin som denna :P

2 kommentarer:

  1. Men Åhhhh vad gott, nu blev jag riktigt sugen ;)

    På söndag blir det trevligt :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Då ses vi på söndag!! Ha en bra kväll!!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!