söndag 11 september 2011

Tänker fel

Var taggad inför dagens träning och styrkedelen gick bra, ett vanligt bra pass inget wow-pass men ett bra vanligt pass :) Men sen var det dags för intervaller i 50 min och då gick all energi och motivation ur kroppen. Trodde aldrig dessa 50 minuter skulle vara över och varje 4 minutersintervall kändes som en evighet. Inte bara en gång jag tänkte ge upp och åka hem, men jag fortsatte trampa på ändå vilket jag är nöjd över nu efteråt. Gick mycket segare i fart än tidigare men viss skillnad var det allt mellan tempo och vila mellan intervallerna. Som grädde på det jobbiga så hade jag håll till och från under denna 50 minutersevighet! En sak jag måste träna på och bli bättre på är mina tankar och egen peppning, försökte idag att peppa mig själv inför varje intervall för att det skulle gå lättare, men det gick bara inte, de negativa och jobbiga tankarna var lättare att tänka idag. Och att vända och försöka peppa mig själv har jag aldrig varit bra på, utan jag har gett upp och gjort något lugnare eller gått hem och avslutat tidigare. Så att jag inte gick av crosstrainern idag var ju ett stort plus :)

Men nästa gång kan det bara gå bättre och nu har jag en ny sak att träna på :) Bäst att försöka tänka positivt, lätt att säga nu efteråt sittande framför datorn.

Nu är det dags att laga middag, kassler med råris och broccoli :)

Ha en bra kväll!

Kram*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!