lördag 24 september 2011

Dietpaus

Ja idag var det dags att hoppa upp på vågen och se om det hänt något denna veckan. Det har känts lite sisådär denna veckan, kroppen har samlat lite vätska tror jag. Vägde mig i onsdags och då visade den + från föregående vecka. Idag visade den som tur va -. Dock bara 0,3 ner från förra lördagen. Kroppen känns lite trög och vill liksom inte släppa ifrån sig, men det är bara att kämpa vidare och på måndag börjar de nya uppläggen och cardionivån har ökats ordentligt nu. Även så måtten visade ingen större skillnad från förra mätningen för 2 veckor sedan. De flesta mått var lika från förra gången. Men jag tror att de nya uppläggen kommer sätta fart på saker och ting så förhoppningsvis är jag mer nöjd nästa lördag, även om jag är lite nöjd idag också :)

Igår hade jag en trevlig kväll med Lina och Victoria. Jag är lite förvånad över mig själv att jag har så lätt att stå emot saker jag inte skall äta hittills på dieten. Visst ser det gott ut när andra äter godsaker, givetvis, men det går att stå emot. Har haft två sådana tillfällen denna veckan, när Rickard och hans föräldrar åt goda baguetter häromdagen och igår när Lina och Victoria åt tacos och marängsviss. Och jag tycker det är viktigt att det är som vanligt, ingen skall känna att det känns dumt att jag inte äter eller inte äter något för att jag är med. Jag har valt detta och jag tycker bara att det är skönt att det är som vanligt när jag träffar vänner och familj :)

Idag däremot står jag inte emot, utan lördag är för mig = dietpaus. En dag att mellanlanda lite, andas ut och ladda om för ännu en vecka i dietens tecken. Blev ju lite sugen på tacos igår så det fick bli det till lunch idag :) Senare blir det lite kalas hemma hos Rickards föräldrar. Både hans pappa och mormor och Rickard själv har fyllt år i veckan så det blir lite släktkalas med god mat och efterträtt som jag i vanlig ordning står för :P Idag kör jag på säkra kort och gör chokladbollar och kladdkaka :)

Imorse vaknade jag innan mataffären öppna så det fick bli en morgon pw idag också, i väntan på att affären skulle öppna så jag kunde handla hem lite god frukost :) Var ju så fint väder så jag blev sugen på att gå en runda när jag vaknade. Blir så fotografisugen när det är så fint ute nu på morgnarna så idag fick mobilen agera lite kamera :)

Frost under natten

Fina Karlstad

Något annat än bara änder simmade i vattnet, en bäver?

1 kommentar:

  1. Vilka fina bilder! Jag gillar lugnet som råder under morgonpromenaderna. Man kan liksom gå i sina tankar utan att trängas med en massa stressade människor. Hoppas du har en fortsatt trevlig lördag och passa på att vila från dieten idag. Snart ny vecka och nya tag! Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!