tisdag 20 september 2011

Roadtripen


Lördagen startade med en biltur ner till Norrköping, superfint väder och ett mysigt stopp vid en kyrka för god fika innan vi anlände till Norrköping. Efter att ha grejat med diverse saker på vandrarhemmet var det dags för bröllop. Ett jättefint bröllop mellan Rickards kusin och hennes då blivande make. Utomhusvigsel med bland annat fiolspel i solen. Jättefint! Resten av kvällen spenderades i en festlokal med massa god mat och olika uppträdanden och tal för brudparet. Senare på natten gick vi tillbaka till vandrarhemmet med ömma fötter då jag hela eftermiddagen och kvällen gått runt i höga klackar! Jag måste ju träna att gå i klackar inför tävlingen så man får ta varje tillfälle som ges :) Gick förvånansvärt bra tycker jag såhär efteråt.

På söndagsmorgonen smög vi upp och packade i bilen och styrde mot Göteborg i ett grått och regnigt väder. Vilken tur de med vädret på bröllopsdagen! Väl i Göteborg var det dags att möta upp coach Madde och 3 tjejer från teamet för gemensam poseringsträning. Roligt, svårt och mycket lärorikt. Vi övande på de olika poseringarna och även lite T-walk. Poseringarna känns bättre och bättre, fick en hel del bra och nya saker att tänka på. Så det är bara att fortsätta öva, öva och öva! Även så med T-walken har jag en hel del övning kvar och framförallt att gå i klackar och slappna av och känna mig mer bekväm i själva showandet vilket jag inte gör i dagsläget. Men det kändes bättre med T-walken i jämförelse med förra poseringsträningen vilket var roligt och bra. Kul att träffa de andra tjejerna ur teamet också :)

Efter poseringen var det träning som gällde. Tror den mesta energin gick åt till poseringen vilket resulterade i ett ganska kasst träningspass, men ändock trötta muskler :)

På måndagen var det träning och massa snack hemma hos Elinor innan vi på kvällen gick och lyssnade på Lars Winnerbäck på konserthuset i Göteborg. En mindre spelning med Lars än vad jag varit på innan som jag gillade skarpt. Mer akustiskt och han hade med sig tre andra som bland annat spelade cello, piano, trumpet och trummor. Så det var en väldigt mysig och fin spelning och jag måste säga att hans låtar och texter är så bra och fångar upp så mycket saker och tankar. Så det var helt klart en väldigt bra avslutning i Göteborg. Efter spelningen styrde vi hemåt igen och kom hem till Karlstad vid ett-tiden på natten trötta men glada :)

Så sammanfattningsvis en väldigt bra och mysig helg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!