onsdag 21 september 2011

Morgonjoggat

Onsdagsmorgon = morgonjogg 30 minuter. Benen kändes ganska pigga idag och jag orkade hålla igång hela tiden i ett högre tempo än föregående morgonjoggar. Tog en ny runda, lite mer kuperad och joggade en längre sträcka än vanligt så jag är nöjd och glad efter rundan.

Börjar vänja mig med morgonträning nu, har aldrig haft en högre hastighet än powerwalkshastighet innan frukost förut men nu har jag morgonjoggat lite ett par veckor och det känns bra. Har aldrig varit en löparperson för del delen heller förut och jag vet inte om jag är det än heller. Har alltid tyckt det varit tråkigt och jobbigt, men nu är min inställning annorlunda :) I vintras, rättare sagt i januari gjorde jag min egen lilla utmaning att under jan, feb och mars börja jogga och öka sträckan successivt och la även in endel intervallpass. Och utmaning gick ut på att springa en mil den 1:a april. Jag höll mitt uppläggningsshema bra och jag klarade milen innan det utsatta datumet. Sprang då milen på 1 timme 5 minuter och 34 sekunder. En tid jag var supernöjd med utifrån mig själv och mina löparerfarenheter. Sedan började jag gå på uppbyggnadsprogrammen mina coacher la upp och mina joggingrundor försvann vilket inte gjorde mig mycket och nu har mina rundor kommit tillbaka och jag tror att denna utmaning i vintras har satt sina spår på ett positivt sätt :) Det bästa med jogg/löpning är känslan efteråt och i slutet av rundan. Inte mycket slår känslan efter ett bra genomförd runda tycker jag.

Skulle längre fram vara skoj att utforma ett nytt upplägg för att klara milen igen på en bättre tid :) Men nu har jag ju lite annat i fokus :P Så ja nöjer mig med mina morgonrundor.

Idag blir det lite jobbsökande och i eftermiddag väntar ett besök i gymmet för ett pass för bröst och triceps.

Ha en fin dag!

Kram*

Jag efter dagens runda

2 kommentarer:

  1. Härligt :)
    Är inte heller någon joggar/löparmänniska men tycker det är skönt med morgonjoggen :)

    SvaraRadera
  2. Härlig start på dagen! Här är en till som inte är någon löpare. Jag sprang Lidingö tjejlopp 10 km på 1.01.51 förra året och var supernöjd. Nästa år SKA jag under timmen. Vi får köra det som utmaning nästa år..? =) Men just nu är det fitness som gäller. Fortsatt lycka till! Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!