torsdag 19 januari 2012

Bra pass!

Äntligen ett bra pass för axlar och även så gick bröst bra idag :) Blev riktigt trött i musklerna och viktmässigt bättre än på länge :) Ändrat om tekniken i bänkpress på senare tid och idag gick det riktigt bra med den nya tekniken. Bredare grepp och mer svank känns mycket bättre och nyper fint i bröstmuskeln. Har tidigare haft ett smalare grepp och då haft sämre kontakt som troligtvis beror på att jag hjälpt till med triceps mer. Känns som triceps kopplas bort mer vid ett bredare grepp. Tänkte att jag skulle gå ner mer viktmässigt när jag började köra med ett bredare grepp men idag var jag nästan tillbaka på vikter jag kört på förut. Har aldrig varit särkillt bra/stark i just bänkpress, haft svårt med teknik och saknat bra kontakt med bröstmuskeln i den övningen, ett tag var jag starkare i smalbänk (triceps) än i vanlig bänkpress. Vet ej hur det är med det idag då jag inte kört smalbänk på jättelänge! Tung tricepsträning var längesedan sist men det känns fortfarande som jag har bra styrka kvar där ändå men bröst har nu kommit ikapp. Kom ihåg att jag klarade en 5:a på 50 kg i smalbänk för längesedan när jag fortfarande körde tung tricepsträning. Tog 55kg i bänk innan dietstart och idag klarade jag en etta på 50kg i sista setet, kändes ganska lätt men vågade inte lassa på mer idag då jag var ensam i gymmet. Hade mer än gärna prövat 55 kg idag om jag haft någon som passade :) Jag ser verkligen fram emot att bli starkare i bänkpress nu under denna uppbyggnadsperiod :)

Under min timme i gymmet idag han jag med följande övningar:

Sittande militärpress 5 set
Drag till bröst 5 set
Sittande hantelpress 4 set
Stående hantellyft åt sidan 3 set
Sittande hantellyft åt sidan 3 set
Baksida axlar i maskin 4 set, upptäckte en ny grym maskin för baksida axlar idag :)

Bänkpress 5 set
Lutande hantelpress 4 set
Flyes i cabelcross uppifrån 3 set
Flyes i cabelcross nedifrån 3 set

Nu blir det vila från träningen till på lördag!

nov-11

1 kommentar:

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!