söndag 15 januari 2012

Kosttillskott under uppbyggnad

Aminosyror är något jag tidigare aldrig använt mig utav, började med detta i samband med dieten och något jag fortsatt med nu under uppbyggnad. Detta tar jag innan träning och under själva träningspasset (styrketräning). När vi äter protein bryter kroppen ner proteinet till aminosyror, så detta är ett proteintillskott. Bra att ta för att behålla eller öka sin muskelmassa.

Snabba kolhydrater är viktigt i samband med träning för att maximera återhämtningen. Förut tog jag alltid snabba kolhydrater direkt efter träning tillsammans med proteinpulver men nu provar jag nytt genom att ta detta precis innan träning tillsammans med EAA.

Dessa två kosttillskott är just nu min bas och de kosttillskott jag använder mig utav mest, goda och bra :)

Till mellanmål tar jag ibland proteinpulver, just detta i vaniljsmak är supergott! Funkar alldeles utmärkt att även inta direkt efter träning tillsammans med snabba kolhydrater. Ett snabbt, enkelt och gott mellanmål. När tiden är knapp tar jag mig en proteindrink tillsammans med frukt även om jag föredrar riktig mat till mellanmål.

Under tung uppbyggnad, som jag precis är uppe i just nu, tar jag även kreatin för att maximera mina träningsresultat. Tar bara detta när jag kör tung styrketräning, de veckor jag kör lättare vikter och fler reps hoppar jag kreatinet.

Jag har testat några preworkoutprodukter och de flesta har jag inte känt någon effekt utav alls. En PWO skall ge ökad energi och kraft under ett träningspass vilket jag de gånger jag testat inte känt av. Däremot tycker jag NO preload, som är en preworkout, ger mig ökad energi under träningen och är den bästa PWO´n jag testat. Tar NO preload ibland innan träning, de dagar jag känner mig extra seg och trött. De flesta PWO:er innehåller mycket koffein så jag brukar tänka mig för att inte dricka mycket kaffe de dagar jag tar PWO för att inte få i mig för mycket koffein. Än så länge under uppbyggnaden har jag känt mig pigg och har därför valt att inte ta någon PWO, utan väntar med den till tröttare dagar :)

Det var det hela :)

Jag köper mina kosttillskott från sportkost.se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!