fredag 20 januari 2012

Tips! Magövning

Provade en ny magövning idag :) Grymt jobbig måste jag säga, skall försöka förklara hur jag utförde den.

Liggande på rygg med raka ben och armarna utsträckta över huvudet.
Lyft upp armar och ben så de är i luften och spänn magen.
Rulla åt ena hållet över på mage och sedan fortsätta rulla till du hamnar på ryggen igen med benen raka över golvet och raka armar över huvudet och över golvet.
Gå upp som i en fällkniv och sträva mot att händer möter fötter och sedan ner tillbaka.
Rulla åt andra hållet och gör en fällkniv och rulla sedan så fram och tillbaka. Armar och ben raka och i luften i hela tiden med spänd mage hela tiden. Vid fällknivsutförandet behåll ländryggen mot golvet.

Lite svårförklarat men jag hoppas ni förstår :)

Jag körde 10 rullningar, alltså 10 st fällknivsrepetitioner med rullningar i mellan x 3 set. Sedan var jag helt slut och hade svårt att orka mina 20 x 3 crunchreps på pilatesbollen. Sedan avlutade jag magträningen med bencykling 20 x 3.

Ha en bra helg!

Kram*

1 kommentar:

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!