onsdag 4 januari 2012

Nytt och bra, kommer bli ännu bättre

Har börjat på ett nytt gym i dagarna, har hunnit köra mina två första tunga gympass där. Alltid lite svårare och ovant i början men jag tror verkligen det kommer bli jättebra när jag vant mig. Lite mer hardcoregym och många som tränar där kör styrkelyft. Min träning trots ovant gym och nytt träningsupplägg har gått bra denna veckan hittils, har sån grym träningsvärk idag! Kör nu denna veckan och några veckor till tung styrketräning med få reps, så igår kördes det marklyft och för att inte ha kört tunga mark på jättelänge tyckte jag det gick kanon :) Tänk när jag som är vanemänniska ut i fingerspetsarna vänjer mig vid både upplägg och gym, vilka grymma träningspass jag kommer få till :P

Kör även intervaller igår, jag tycker verkligen inte om roddmaskiner. Klarar bara inte av att sitta och nöta på en roddmaskin, några minuter sedan har jag tröttnat. Men igår utmanande jag min själv och körde mina 10 intervaller på roddmaskin. Värmde upp och varvade ner på cykel och körde järnet med intervallerna på roddmaskinen tillsammans med Rickard. Jobbigt men faktiskt lite roligt :) Tiden går så mycket fortare när man kör intervaller, har aldrig kört rodd så länge som jag gjorde igår förut och hade jag inte kört intervaller igår hade jag kört så länge heller. Tänk vad lite intervaller kan göra :)

Idag väntar ännu ett pass i gymmet, baksida lår, rumpa och mage skall köras innan jag skall iväg på tacokväll :)

Ha en bra dag!

Kram*

2 kommentarer:

  1. Roligt med nytt och förändringar.
    Ha en mysig tacokväll :)

    SvaraRadera
  2. Intervaller gör susen för en uttråkad själ! I och för sig tycker jag rodden är rätt skoj, men på löpbandet behöver jag underhållning...! :D Kör hårt :)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!