måndag 16 januari 2012

Träningen

Nu har jag kört två tunga veckor med styrketräningen och när jag tänker tillbaka på dessa två veckor är jag helt klart nöjd med träningen! Tungt har det varit men har ändå ökat på vikterna till varje nytt pass :) 2 veckor kvar med tung styrketräning innan jag några veckor kör lite lättare och fler repetitioner. Jättekul med riktigt tung styrketräning :)

Bröst och ben är de muskelgrupper jag lägger mest fokus på just nu då det är de två muskelgrupper jag vill utveckla mest inför nästa tävling och det är just ben och bröst som jag tycker har gått bäst dessa två veckor. Jättekul! Grym kontakt med både bröst och ben. Jag delar nu upp benträningen på 4 dagar, 2 dagar med fokus på framsida lår och 2 andra dagar med fokus på baksida lår. Även bröst körs två gånger i veckan. Ryggträningen går som vanligt bra, svårt tycker jag att få både latsövningar och roddövningarna bra i samma pass. Ena gången har jag grym kontakt med lats och andra pass bättre kontakt med roddövningarna, nästan aldrig båda i samma pass. Magen kör jag nu också två gånger i veckan, ena gången tyngre och färre reps och andra gången lättare och fler reps. Rygg och axlar kör jag en gång i veckan och just axlar är den delen av träningen som just nu går sämre tycker jag. Tycker kontakten försvunnit lite vilket är irriterande då jag tycker det är kul med axlar och nu har den känslan också försvunnit lite. Men positivt är ju att axlar just nu inte ingår i mina prioriterade muskelgrupper men tråkigt att det inte går lika bra längre. Bara att kämpa vidare och hoppas att det snart går bättre med axelträningen igen. Biceps och tricpes kör jag inte alls, de blir ju automatiskt inkopplade när jag kör annat.

Alla pass:
6-9 övningar
Korta vilor mellan seten
MAX en timme

En gång per vecka:
Intervaller!

Och framförallt tycker jag träningen är rolig :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!