söndag 21 oktober 2012

Goda plättar

Igår avnjöt jag en annorlunda frukost, hoppade gröten och gjorde plättar istället :) Hittade häromdagen i en matbutik dessa mjölpåsar :)



På Kung Markattas hemsida  fann jag ett recept på plättar som jag gick efter med lite småändringar:

2 mosade bananer
3 hela ägg
½ dl mandelmjöl
½ dl kokosmjöl
Skvätt rapsolja
En nypa salt
Lite kokosflingor
3 dl lättmjölk (nästa gång skall jag prova kokosmjölk tror jag..)

Blandande alla ingredienser till en smet och stekte (½ dl smet till varje plätt) på medelsvag värme i lite kokosfett.

Och serverade med mosad banan och lättkesella, MUMS! Rekommenderas varmt att provas!



Fann även denna burk när jag handlade...


Fick tips om att ha i lite av detta pulvret i kesella och jag var ju bara tvungen att prova igår och det var riktigt gott :) Hade ca 1 tsk till en burk lättkesella (250g)

Så nu fick ni några mattips såhär på söndagskvällen :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!