lördag 27 oktober 2012

Händelserik vecka

Ännu en vecka som gått i en faslig fart och en annorlunda vecka har det också varit.

Veckan startade med en heldag i Norge tillsammans med en kompis som också skall börja arbeta på samma arbetsplats jag skall börja arbeta på så småningom :) Vi var där på lite kurs, kanske inte den roligaste kursen men det kändes bra att få kolla in kommande arbetsplats lite och ha en heldag tillsammans med en vän.

Efter en heldag i grannlandet och ett sent pass i gymmet fick jag och Rickard nys om att det var lägenhetsvisning i grannhuset på tisdagen, så jag skrev upp mig för att gå på visningen :) Vi har ju en tid känt att det vore väldigt skönt med något större.

På onsdagen var det återigen dags att bege sig ut på roadtrip, denna gången själv. Jag var till Dansdesign Sthlm och gissa vad jag gjorde där? :) Mia som har företaget skall hjälpa mig att sy en finalbikini, har ju redan en som jag hade fått använda på min förra tävling om jag hade gått till final vilket jag ju inte gjorde. Den är till iår för liten tror jag och jag skulle vilja ha någon annan så då skall Mia på Dansdesign Sthlm hjälpa mig. Hade några tankar om färger och utseende innan besöket men gick därifrån med ett lite annorlunda färgval men utseendet blir som jag hade tänkt från början. Blev riktigt nöjd och tror bikinin kommer bli såå snygg! När vi la ut massa tygprover och accessoarer på bordet så fick jag upp ögonen för en annan färg som gjorde sig jättebra med de tänka accesoarerna som jag tillslut valde istället :) Skall bli jättespännande att se hur resultatet blir :)

Igår hoppade jag in och arbetade på min förra arbetsplats, jätteroligt att träffa kollegorna igen och roligt att jobba lite igen. Blir lite mer jobbande framöver innan det blir klart att börja jobba i Norge.

Skickade för några veckor in en registrering om mitt företag som jag igår fick papper på att det var klart, så roligt att få börja arbeta med det också :) Och så roligt att äntligen ha ett eget företag :) Mer info om detta kommer på bloggen snart!

Och sist men inte minst så fick vi reda på igår kväll att vi efter nyår skall få bo större :)

Så det har varit en fullspäckad och annorlunda vecka  denna veckan :)

Nu tänkte jag ta mig en promenad ut i det fina och kyliga höstvädret!

Ha en underbar lördag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!