tisdag 9 oktober 2012

SM-helgen

SM gick ju av stapeln i helgen och jag och några ur teamet var där och kikade på tävlingarna. Både lördag och söndag var det tävlingar i Body Building, Classic Body Building och det som jag var mest där för att titta på nämligen Body Fitness. På lördagen då vi var där och kikade var det några veteranklasser och juniorklasser i Body Building, Classic Bodybuilding och då Body Fitness som avgjordes.

En låååång dag blev det tillsammans med gott sällskap av teammedlemmarna, vi sa hej till varandra vid 10-tiden på morgonen och sa hejdå kring 20:30-tiden på kvällen! Så en lång dag som bjöd på massa inspiration och lärdom. Linda från teamet tävlade och givetvis såg vi henne stråla på scen under förbedömningarna, syns att hon älskar att stå på scen. Ni kan själva läsa hennes reflektion om sin tävlingshelg på hennes blogg och se massa bilder!

Det var många grymma tjejer som äntrade scenen i lördags och det minst sagt svårtippat vem som skulle vinna men här har ni top 6 i samtliga Body Fitnesklasser -163cm, +163cm samt veteranklassen.

Veteranklass

- 163cm

+ 163cm
Många många fler bilder som ni kan kika på finns på muscle.se!

Första gången jag satt och kollade på SM (har varit där de senaste 3 åren) efter jag själv tävlat vilket var lite annorlunda mot innan, nu vet jag mer vilket jobb som ligger bakom för att de tävlande även om alla upplever och genomför sin diet olika och jag blev mer inspirerande när det kom till att kolla poseringar och givetvis T-walk som var mycket rolig att se och lärorikt att se :)

Visst medgav dagen att jag snart själv vill upp på scen men samtidigt hur långt jag är ifrån att vara i tävlingsform men det skall jag ju ändra på kommande veckor. Så perfekt att SM ligger nästan mitt i dieten för att boosta upp motivationen lite extra :)

Nu blir det att träna posering och T-walk ordentligt kommande veckor!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!