torsdag 11 oktober 2012

Lagar mat!

När det finns tid så tycker jag verkligen om att stå i köket, särskilt när något nytt skall testas som idag :) Vi får som tidigare skrivet besök ikväll och jag tänkte då bjuda på lite mat. Medans jag äter min dietmat så får våra gäster och Rickard prova min pizzabåt med biff på och massa annat smarrigt på :) Hittade receptet i dagens tidning och istället för att inspireras så kör jag på receptet rakt av och det låter som det kan bli riktigt gott! Lite synd att jag inte smakar själv, men blir det en hit så kanske jag orkar göra en till på lördag :) Det är ju jag som dietar, mitt val helt enkelt och jag tycker faktiskt det inte är särskilt svårt att låta bli och hålla mig till min mat. Personer runt omkring skall ju inte behöva påverkas av att jag dietar.

Men jag la över ansvaret för efterrätten på Rickard då jag inte kommer plåga mig med att stå och rulla chokadbollar, haha! Kan lätt bli så att det slinker ner god chokladbollssmet då om jag inte passar mig själv :P Nej då det skulle det väl inte göra, men det kan ju helt klart vara skönt att slippa att behöva få fulla händerna med godheter :)

Så jag hoppas våra gäster kommer bli mätta ikväll, alltid trevligt att få lite besök och bjuda på mat och väldigt passande idag när jag har gott om tid för matlagning.

Annars idag har det inte blivit så många knop gjorda över huvudtaget, har haft ett kort besök av mamma och innan det och efter har jag suttit ute på balkongen i solen och läst, lite papper och info relaterat till företagandet men mest ur en bra bok :)

En skön dag har det varit!

Imorgon är det redan fredag också! Shit vad veckorna rullar på!

Ha en fin kväll alla

Recept kanske dyker upp på min matlagning om ni vill även om den inte är så "dietig"?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!