torsdag 18 oktober 2012

Rekordrunda!

Jag har en runda på 7km som jag brukar springa på morgonen, eller springa och springa. Idag fick jag känslan av att jag sprang, i tisdags lunkade jag mest :)

Perfekt runda med start strax utanför dörren och när jag är åter vid min dörr har jag 7 km i benen. Då är det bara att varva ner och stretcha ute.

Idag kände jag redan efter några löpsteg att det idag skulle bli en bra runda, benen kändes pigga och likaså var mitt fokus och tänkande rätt. För det mesta är de första löpstegen helt avgörande hur rundan kommer bli för min del, känns det tungt så blir mitt tänkande fel och håller gärna i sig hela rundan. Men idag kändes det kanonbra och jag bestämde mig för att ge mig på att försöka springa rundan på rekordtid. 46:30 sprang jag rundan på för för några veckor sedan, i söndags fick jag också till en bra runda med tiden strax över 46:30 och idag stannande jag klockan på 46:06! Riktigt nöjd med detta kan jag lova :)

När löpningen går och känns bra tycker jag det är roligt med löpning, särskilt är känslan efteråt svårslagen efter en bra runda. Men när det inte känns bra och inte går bra så är det verkligen pest och pina och väldigt svårt, nästan för mig omöjligt att få att bli positivt.

Men idag gillade jag löpningen väldigt mycket :)

Bild från en morgonrunda på Mallorca i våras

1 kommentar:

  1. Åh, underbart! Lite annan miljö än morgonrundorna som görs i dimma och mörker här hemma :)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!