lördag 1 december 2012

Dietvecka 20

Ja som jag skrev sittande på motionscykeln i morse så är det dags om en vecka att tävla, kan knappt tro att det är sant, bara en vecka kvar!

Ja ni kanske undrar hur allt känns såhär veckan innan? Och jag kan berätta att allt känns bra, känner mig dock väldigt liten nu, tunn och trycklös. Trycklösheten beror förvisso på att jag inte äter så mycket kolhydrater för tillfället, då trycklösheten försvinner säkert till tävlingen då jag börjar käka kolhydrater för fulla muggar i slutet av nästa vecka. Massa klyftpotatis, ris och bananer som på tävlingsdagen byts ut till riskakor med nutella eller sylt på, mandelmassa och banan med vitago och skumtomtar! Ser verkligen fram emot kolhydraterna och tävlingen!

De senaste veckorna har verkligen vågen varit på min sidan, har fått laborera med kolhydraterna de senaste veckorna.Vissa dagar ätit mer då vikten gått för snabbt neråt, har helt enkelt fått äta lite efter vad vågen och spegeln visat på morgonen. Denna sista vecka har jag fått öka på kolhydraterna nästan varje dag och ändå har vågen tickat neråt, cardiomängden har också dragits ner denna veckan och jag har bara cyklat lugnt på morgonen. Det får ju inte rasa för mycket så muskelmassan även den försvinner. Jag är redan idag nöjd med formen, är nu nere på samma vikt som förra året veckan innan tävling och med det så borde jag iår vara hårdare då jag iår har lite mer muskelmassa än förra året. Planen var att inte fylla på med extra kolhydrater idag lördag då det är så nära tävlingen men eftersom vikten fortsatte neråt även idag så fyller jag på med extra kolhydrater idag. Mer potatis och havregryn och några bananer för att stoppa viktnedgången. Sista cardiopasset gör jag imorgon sedan är det slut med cardio och kör endbart några lätta helkroppspass i gymmet nästa vecka. Såhär "lyxigt" hade jag det inte slutet av förra dieten :)

Så allt känns bra :) Bara hoppas tömningsveckan går bra och att trycket kommer när jag börjar fylla med kolhydrater igen i slutet av nästa vecka + lite brunfärg så kommer jag sedan köra och njuta på scenen även iår!

På lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!