söndag 16 december 2012

Varför jag blev så besviken

Målet med hela detta året och från Luciapokalen förra året var att bli bättre formmässigt och lite större muskulärt till årets Luciapokal och det målet uppnådde jag. Jag hade en bättre form, var hårdare till detta året och även större muskulärt. All träning och framförallt kosten under uppbyggnadsperioden från januari till dietstart i mitten på juli gav resultat. Med allt detta är jag jättenöjd, vet att jag skulle kunna bli ännu lite hårdare och då framförallt på mage och lår men jag är jättenöjd att jag förbättrat mig till detta året.

Såhär går det ju då till att alla tjejer, vi var 25st i min klass förra helgen, får först gå ut på scen och visa upp oss och bli bedömda :) Alla får gå fram i grupper om ca 6 st till mitten av scenen i en såkallad särbedömning där vi visar upp frontposering, sidoposeringar och ryggposering. Sedan får alla gå av scenen och domarena väljer här ut 15 st som går vidare till rond 1. Förra året blev jag en av dessa 15 och kom senare på 15:e plats, förra året var vi 19 eller 20 st i klassen och iår var vi några fler så 9 stycken föll bort innan rond 1 och jag var tyvärr en av dessa 9. Iår var det även så att 3 tjejer fick gå upp för en extra särbedömning för att domarna skulle välja ut den sista bland de 15 som gick vidare till rond 1. En av de 3 fick en plats bland de 15 och de andra 2 hamnade på en gemensam 16:e plats och jag fick en 17:e placering, alltså precis utanför...

Innan tävlingen hade jag tänkt eller ett uppsatt mål att få en bättre placering iår, så där ligger väl grunden till min stora besvikelse att jag inte blev som förra året en av de 15 som gick vidare till rond 1 och på så sätt kunde nå en bättre placering än förra året och att inte få stå på scen en längre stund än vad det blev, för att stå där på scen är så kul. Svårt att beskriva den känslan att stå där på scen mer än att det bara är så kul och att alla dietveckor är helt klart värt det. Iår när jag blev så besviken när jag fick reda på där bakom scen att jag inte gick vidare, ja mycket tårar blev det precis då i stunden och under resten av dagen, kände jag mer att dessa 21 veckors diet var helt bortkastade!

Att jag iår var i bättre form än förra året men fick en sämre placering är lite svårt för mig att smälta och acceptera. Jag vet att det är en bedömningssport och att man kanske inte skall gå på placeringar då man från tävling till tävling tävlar mot olika motstånd och konkurrensen är olika. Jag unnar verkligen alla grymma tjejer i min klass och resterande klasser, man vet vilket jobb som ligger bakom och prestationen är enormt bra att bara komma i en tävlingsform och stå där på scen. Men jag vart besviken, inget jag kommer undan tyvärr även om jag nu en vecka senare släppt besvikelsen och är mer nöjd över min prestation, att jag återigen kommit i tävlingsform som var bättre än förra året, genomgått en 21 veckors lång diet och fick stå på scen och uppleva allt detta roliga med diet, allt innan och efter tävling, backstage och stå på scen! Iår vart väl den delen efter tävling inte lika rolig som förra året :) Men framförallt är jag så revanschsugen :) Jag skall upp på scen igen, i ännu bättre form och få revansch!

Jag tycker om att jämföra så här kommer bilder från förra årets Luciapokal och från årets Luciapokal. De förbättringar jag tycker själv till iår är:

Att jag är hårdare
Bättre ben och rumpa, en muskelgrupp som varit prioriterat under uppbyggnaden
Axlarna ser bättre ut, även om det inte varit någon extra prioriterad muskelgrupp
Magen är bättre
Ryggen är hårdare och bättre även om jag inte är nöjd med hur jag fick till poseringen gällande ryggen iår i jämförelse med förra året.


2011

2011

2011

2011

2011
2011


2012

2012

2012


2012

2012

2012

2012



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!