lördag 22 december 2012

Sista passet innan jul

Denna veckan har verkligen bjudit på träningsvärk, idag sitter jag här med dunderträningsvärk i bröst som jag körde igår. Tyckte inte själva bröstpasset gick sådär jättebra, hade hoppats på högre vikter i bänkpressen men jag tror min stelhet och kvarvarande träningsvärk i axlar satte lite stopp, men jag körde på lite lättare vikter istället och något bra gjorde jag ju då träningsvärken är enorm idag :) Körde även lite armar igår vilket gick betydligt bättre än bröstövningarna och även i dem känns det idag. Så vi får se hur veckans sista och sista styrkepass innan jul går idag. Idag har jag planerat för ett tungt ryggpass och eventuellt lite mage också innan jag tar julledigt och kör nästa styrkepass troligtvis på annandagen.

Marklyft kommer jag inleda dagens pass med efter uppvärmning, skall bli roligt att se hur det känns såhär en vecka sedan styrkelyftstävlingen och en vecka där kosten sett lite annorlunda ut mot dietandet :) Sen fylls passet troligtvis med endel chins, latsdrag, någon/några roddövningar och lite vad jag känner för helt enkelt :)

Sen som sagt blir det vila från styrketräningen över jul, jag kommer åka hem till mamma imorgon och fira en lugn och skön jul. Jag är troligtvis tillbaka i gymmet på annandagen och kör ett pass här hemma innan jobb i Norge väntar där jag också hoppas på hinna med lite träning. Vilodagarna kommer däremot säkert fyllas med endel promenader vilket jag hoppas klara av med tanke på mitt onda knä. I vardagen känner jag inte alls någon smärta från knät men direkt jag gått en längre så känner jag av det. Har nu denna veckan sparat på knät och inte gått några promenader alls och de morgoncardiopass jag kört har jag åkt till gymmet och cyklat i stället för att kunna vara ute och gå under jul :) Så jag hoppas min plan håller :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!