onsdag 5 december 2012

Min tömmningsvecka

Onsdag och bara några få dagar kvar till till tävlingsdags och allt känns bra :) Denna veckan innebär ju då tömning och laddning. Kanske väldigt konstiga ord och veta vad de betyder, men för att få en hårdhet och tryck i kroppen till tävlingsdagen vill man tömma ur kroppen på överflödig vätska och många tömmer även kroppen på kolhydrater innan man i slutet av veckan, dagen eller dagarna innan tävling börjar ladda med massor av kolhydrater och får då förhoppningsvis mer tryck och fyllnad i musklerna till tävlingsdagen.

Min tömningsvecka har sett lite annorlunda ut mot förra året, eftersom jag har fått äta på de senaste veckorna för att kroppen bestämt sig för att rasa i vikt har jag försökt stoppa upp detta till ett mer lagomt tempo genom att äta kolhydrater, så jag och min coach bestämde att vi fortsätter med kolhydrater hela denna också och bara tömmer ur vätska. I och med detta har jag sedan i måndags fått ta bort saltet och druckit lite mer vatten. Och vätska har försvunnit i ett lagomt tempo och från idag kommer jag sänka vätskeintaget lite varje dag fram till dagen innan tävling. Just nu är tryckheten i kroppen låg och musklerna känns platta men detta kommer det bli ändring på när jag på fredag börjar ladda för fullt med kolhydrater :)

Just i dessa dagar består min kost av:

Havregryn
Ägg
Potatis
Torsk
Champinjoner
Biff
Kesella
Hallon
Avokado
Räkor

Inte lätt att förstå denna tömning och laddning och jag tycker inte man behöver förstå den om man inte skall tävla för det är inget man skall genomföra om man inte behöver göra det.

Och idag mår jag ännu bättre, i måndags var ingen rolig dag utan koffein men idag har jag vant mig mer och jag känner mig pigg. Men såklart vore det hur gott som helst med en kopp kaffe med mjölk dessutom :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!