tisdag 11 december 2012

Första passet sedan tävlingen

Ja idag var jag tillbaka i gymmet, eller var även där igår men då fotade vi bara lite roliga tränings- och gymbilder när jag fortfarande är lite brun och är i form :)

Men idag var första passet och eftersom jag skall tävla i styrkelyft till helgen så körde jag just ett pass med de tävlingsmomenten som ingår i styrkelyft, knäböj, marklyft och bänkpress. Ville mest köra ett pass prova och köra igenom övningarna och känna på lite tyngre vikter vilket jag inte gjort på länge. Jag är ju inte direkt stark nu men passet kändes helt okej ändå, bänkpressen kändes bäst. Får se om jag kör något mer pass med knäböj, mark och bänkpress innan tävlingen eller om jag vilar från dessa fram till tävling. Vill ju inte köra för tätt in på tävlingen så jag är stel och har träningsvärk på tävlingsdagen. Dagens pass gav ju ett litet hum om vilka ingångvikter jag kan tänkas ha på lördag i alla fall, så det blir troligen vila fram till tävling :)  Kanske kör något "vanligt" pass i gymmet på torsdag bara.

Kul och skönt att vara tillbaka i gymmet hur som helst, och framförallt att köra lite tyngre igen :)

Imorgon blir det vila från träningen då jag skall jobba hela dagen och sedan direkt åka hem till mamma för lite julbak. Våra goda pepparkakor skall bakas :)

Här kommer lite smakprov från gårdagens fotografering.

Foto: Rickard

Foto: Rickard

Foto: Rickard



1 kommentar:

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!